Nutné se objednatNE

Elektrokardiografie (EKG)

EKG – klidová 12 svodová elektrokardiografie

Základní vyšetřovací metoda dovolující zhodnotit elektrickou aktivitu srdce.  Elektrická aktivita srdce je snímána z povrchu těla a zpracována do grafického záznamu zvaného elektrokardiogram.  Tento záznam dovoluje diagnostikovat  řadu srdečních chorob ( poruchy rytmu,  srdeční  infarkt, stav po srdečním infarktu,  zbytnění  levé či pravé komory  a další). Tvar elektrokardiografické křivky také ovlivňuje celá řada původně nesrdečních onemocnění( např. poruchy funkce štítné žlázy,  nerovnováha minerálů ), ale také některé užívané léky.  EKG záznam je třeba hodnotit v kontextu  potíží pacienta.  Bohužel totiž platí, že normální EKG křivka nevylučuje závažné srdeční onemocnění . Na druhou stranu patologická křivka nemusí znamenat  závažné srdeční onemocnění.

Z vyšetření není třeba mít žádnou obavu, jedná se o zcela nebolestivé neinvazivní vyšetření. Vyšetření se provádí vleže na lůžku. Sestřička Vám na hrudník přilepí elektrody, které snímají elektrickou aktivitu srdce. Samotný záznam elektrické aktivity srdce  netrvá déle než minutu. Dalších 5-10 minut zabere lékaři  zhodnocení nálezu.

Žádné vážnější nepříjemnosti se nemusíte obávat.

Příprava k vyšetření

Zvláštní příprava není potřeba. Při hodnocení  záznamu potřebujeme znát medikaci, kterou užíváte. K EKG vyšetření přicházejí pacienti do naší ambulance bez objednání a před popisem Vašeho EKG záznamu se může stát, že lékař bude muset nejdříve dokončit vyšetření objednaného pacienta. Počítejte tedy s tím, že strávíte v naší ambulanci dle okolností 10-60 minut.